شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه
والیبال و راه آینده

داخم: منافع شخصی را کنار بگذاریم

کار انتخاب مربی تیم ملی والیبال در اولویت قرار دارد و سرپرست فدراسیون که خوشبختانه یک شخصیت ورزشی است در این مسیر از تجربیات پیشکسوتان تحصیلکرده و خبرگان این ورزش استفاده کند.

دکتر فرهاد داخم، مربی بین المللی و مدرس فدراسیون والیبال در گفت و گو با البرز ورزشی با بیان مطلب فوق افزود: یک سری از دلسوختگان این ورزش خانه نشین شده اند و می توان از آنها حداقل به عنوان ناظر در لیگ برتر استفاده کرد، هدف همه ما اعضای خانواده والیبال باید کمک به این ورزش باید و منافع شخصی را باید کنار بگذاریم، تیم ملی ما در این برهه به یک مربی درجه اول جهانی نیاز دارد.

مربی سابق تیم های ملی پایه ایران با اشاره به اینکه برخی پرسنل فدراسیون باید مورد تجدید نظر قرار گیرد افزود: افرادی هم در والیبال ایران زحمات زیادی کشیده اند و می شود از آنها نیز به نحو مطلوب در بدنه فدراسیون استفاده کرد.

سر و سامان بخشیدن به هیات والیبال نیز از نکات مورد تاکید داخم است او گفت: والیبال تهران نیازمند برگزاری انتخابات ریاست هیات است، خوشبخانه بعد از سال ها یک شخصیت والیبال مانند آقای وادی سرپرستی هیات را برعهده گرفته است که 40 سال برای والیبال ایران تلاش کرده است اما اینکه سه میلیارد تومان بدهکاری روی دست ایشان گذاشته اند واقعا جای تاسف است، دستگاه گرمایش و سرمایش خانه والیبال که موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد از دیگر مشکلاتی است که روی دوش سرپرست هیات گذاشته اند، پیشنهادمان این است که فدراسیون و دکتر جوادی هرچه زودتر تکلیف هیات تهران را مشخص کند.

داخم در خاتمه درباره حضور احتمالی سعید معروف کنار تیم ملی نیز گفت: او و آقای توتولو که شناخت خوبی از والیبال ایران دارند به اتفاق یک سرمربی مطرح اروپایی مناسب ترین گزینه ها خواهند بود.

گفت و گو: جمشید حمیدی