جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
نیم فصل لیگ برتر والیبال

چاه را نکنده منار را...

نزول شهداب مدافع عنوان قهرمانی از اتفاقات عجیب نیم فصل نخست بود.

این تیم که روی شایان شاهسون و مبین نصری حساب باز کرد بود با رفتن این دو بازیکن در پست دریافت قدرتی به مشکل خورد چرا که محمد صادقی که از هورسان به تیم پیوسته بود آنقدر نزول پیدا کرد که در یک بازیکن درجه دو طاهر شد و میثم صالحی نیز دچار نوعی بی فروغی شد که سایه ای از آن مرد بلند پرواز قبل از جراحی بود.

حالا مدیران شهداب به فکر استخدام علی عثمان فریاد پاکستانی و صابر کاظمی افتاده اند تا خلا موجود را پر کنند. درزمینه جا به جایی بازیکنان در نیم فصل مقررات مشخص است و به جز موارد نادری که در قرار داد هم مکتوب است باشگاه به باشگاه می توانند اقدام کنند.

در این مرحله شهرداری گنبد و شهرداری ارومیه با عملکرد انتقاد آمیزی که داشته اند چاره را در بر کناری سر مربیان دیده اند ولی واقعیت این است که در دو قطب بزرگ والیبال کشور اغلب چاه را نکرده منار را حرکت می دهند، البته که مربیان هم باید حاشیه امنیت داشته باشند تا بتوانند جلوی بازیکن محوری را بگیرند در یکی از تیم‌ها بازیکنی که عوره نشده مویز شده هر روز یک مشکل برای همبازیان و کادر فنی به وجود می آورد اما دریغ از تصمیمات قاطع و بر خورد های انضباطی، گنبد و ارومیه پر هستند از مربیان شاخص و دارای کارت بین المللی و هر سال چند نفر آنها با هزار و یک امید می ایند و در نیمه راه قربانی می شوند به راستی تا کی این رویه تکراری ادامه می یابد؟

پدیده ها

در نیم فصل اول فرصت بسیار خوبی در برخی تیم‌ها به جوانان با استعداد داده شد، مانند امیرحسین زمانی در تیم هورسان، امیرحسین ساداتی در تیم ایفاسرام، آرمین قلیچ نیازی در هورسان، ابوالفصل مهدیان در تیم ‌گیتی پسند، حسین حاجی کلاته و امیر حسین صداقت در تیم پاس، سینا نیک پور در شهداب که خوش در خریده اند اما از طاها بهبودنیا بهترین سرعتی زن آسیا با آن قد و قواره عالی خبری نداریم و شایان سپهر رادی نیز با فیزیک عالی خیلی در تیم ارومیه به چشم نیامد ولی بدون تردید اینان سر نامه های عالی والیبال ما محسوب می شوند.

از نگاهی دیگر سرآمد همه جوانها پوریا حسین خانزاده است، خانزاده فصلی پر فروع در تیم فولاد سیرجان ایرانیان داشت، پوریا و یوسف کاطمی در تیم نیان الکتریک تولدی تازه در بین جوانان داشته اند.

نویسنده: جمشید حمیدی