جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
مدیریت ورزش و راه پیش رو؛

متخصصانی که بیرون گود مانده اند!

ایجاد تحول در ساختار ورزش با حرف و ادعا بجایی نمی رسد و نیاز به تصمیم سازی و تصمیم‌گیری درست و بجا دارد.

بعد از جدایی دکتر سجادی از مصدر امور در وزارت ورزش و حضور دکتر هاشمی بارقه امید در دلهادمید.وزیر جدید در بدو ورود به ساختمان سئول از بازگشت مرجعیت و اقتدار به ورزش سخن گفت.

این اظهار نظر صریح وزیر که با آگاهی و شناخت کافی از بدنه ورزش و ساختار آن‌بیان شده بود،‌مسیری جدید را فراروی مدیریت ورزش قرار داد و...

با پایان یافتن بازیهای آسیایی هانگژو انتظار می رفت، تغییراتی اساسی در سطوح کلان مدیریت ورزش صورت گرفته و وزیر محترم به هدف گذاری اصولی و طراحی نو بنای جدیدی ایجاد کند و...

با گذشت روزها و هفته های تکراری و رسیدن به روزهای پایانی سال، متاسفانه شاهد اخبار خوبی از مدیریت جدید ورزش نیستیم.مراعی نگه داشتن موضوعات کلان ورزش و امروز و فردا کردن ها ، زیان بار است و جبران‌ناپذیر.

به گفته مهندس هاشمی طبا خیلی حرفها برای گفتن داریم ،اما بیم آن داریم که بیان آن موجب دلخوری دوستان شود.اما به دلیل رسالت خبری و از سر دلسوزی چند جمله را مشفقانه یادآوری می کنیم و امیدواریم به جد مورد مداقه قرار گیرد.

در این ایام که موضوع بودجه سال آینده در مجلس مطرح رسیدگی است و نیاز به  دفاعیات و تحلیل کارشناسانه با نمایندگان در کمیسیون تلفیق  دارد،‌عدم معرفی نماینده وزارت ورزش به پارلمان مایه تعجب است و...!

‌ماه‌های متمادی است بحث تغییر در پست معاونت ورزش قهرمانی در جامعه ورزش مطرح بوده است.هرکس به زعم خویش فردی را معرفی می کند.شخص پولادگر از روز نخست در ساختمان سئول آماده بوده تا این پست را به فرد جدید بسپارد.در خصوص تغییر در معاونت فرهنگی و امور جوانان هم اخبار ضد و نقیضی به گوش می رسد.

در افواه عمومی اینگونه وانمود شده که برخی افراد با توصیه عناصر سیاسی و مداخله آنها در صدد ماندن درساختمان سئول هستند.این ادعا هم محمول به صحت است که به درازا کشیدن تغییرات کار را برای وزیر سخت و دشوار کرده است. رییس شرکت توسعه و تجهیزو نگهداری اماکن ورزشی هم  چند باره استعفای خود را تقدیم وزیر کرده است.وی آمادگی خود را به کرات برای سپردن سکان صندلی ریاست به فرد جدید علنی کرده است.نحوه مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و اعضا‌ هیات مدیره آن دارای اشکالات اساسی است.

برخی از این ایراد و اشکال در حوزه اقتصادی و فرهنگی دو باشگاه وحضور افراد ناآگاه به امور فوتبال را  در جلسه حضوری با وزیر محترم بیان کردیم و...در روزهای اخیر برخی افراد و عناصر در داخل وزارت می گویند،اگر وزیر بنا دارد با معاونان و مدیران سجادی کار را ادامه دهد حکم انتصاب آنها را علنی کند.

این موضوع چند اشکال جدی دارد.

اولا: دولت و مجلس و آحاد کارشناسان و متخصصان ورزشی ،به نحوه عملکرد  این طیف از مدیران اشکال جدی داشتند.به همین دلیل مجلس به موضوع ورود کرد و استیضاح سجادی را به رای گذاشت.

ثانیا: اگر قرار بود اداره ورزش به همان روال گذشته باشد چه لزومی به تغییر فرد بود.در واقع نمایندگان‌مردم در مجلس به نحوه ساختار و اداره ورزش اشکال جدی داشتند و معتقد بودند این شیوه غلط مدیریت باید اصلاح شود.

در این زمینه چند توصیه به وزیر جدید داریم،چون ایشان را فردی صادق مدبر و متعهد می دانیم.

 اینکه نفرات قابل و لایق و افراد خوشنام و امتحان پس داده را به کار بگیرد و زیر باز توصیه های این و آن‌نرود.دکتر سجادی با مداخله عناصری خارج از حوزه ورزش آسیب دید و از ساختمان سئول‌خارج شد.امیدواریم در روزهای آتی خبرهای خوبی از وزارت ورزش داشته باشیم و اقتدار و مرجعیت ورزش را با تمام وجود احساس کنیم.

نویسنده:احمدمیرزاییان