جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

گربه‌سیاه در انتظار پرسپولیس

شمس‌آذر در بدترین زمان ممکن مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. تیم زخم‌خورده و ناکام گل‌محمدی برای بقا در کورس قهرمانی به سه امتیاز این بازی نیاز دارد.

شاگردان یحیی که ‌انگیزه زیادی برای پیروزی در این بازی خانگی دارند می‌توانند روند موفقیت‌های تیم سعید دقیقی را متوقف کنند.  در ابتدای فصل کمتر تیمی فکر می‌کرد شمس‌آذر بتواند پس از منفی سه‌امتیازی که به آنها تحمیل شد خود را تا این حد خوب جمع و جور کرده و حالا به یکی از بهترین‌های لیگ برتر تبدیل شود.

شاگردان سعید دقیقی نه‌تنها عملکرد خوبی از خود به جا گذاشتند بلکه رقبا را به‌شدت آزار داده و یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر هستند.

 با دیدن تیم‌های همچون شمس‌آذر می‌توانیم ادعا کنیم شرایط در لیگ برتر تغییر کرده و دیگر تیم‌های تازه‌صعود‌کرده به دنبال بقا نیستند بلکه می‌توانند در اولین حضور خود نیز به‌عنوان مدعی ظاهر شده و در نیمه بالایی جدول جا بگیرند همان‌طور که شمس‌آذر حالا نه به‌عنوان یک حریف دست و پا بسته بلکه به‌عنوان یک رقیب خطرناک در روزهای سخت پرسپولیس می‌تواند برای آنها دردسرساز شود. 16 امتیاز از هشت مسابقه گذشته برای تیمی که اولین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، بسیار خوب است.

ضمن اینکه از 13 بازی خود تنها سه بار طعم شکست را چشیده تا شرایط خوبی در نیم‌فصل اول داشته باشد.  وقتی شمس‌آذر با منفی سه امتیاز وارد مسابقات لیگ شد کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم بتواند خود را جمع و جور کند اما آنها در ابتدا با هدف‌گذاری اینکه بتوانند این منفی سه امتیاز را صفر کنند وارد مسابقات شدند. در ادامه قصد داشتند خود را از منطقه سقوط دور کنند و موفق شدند. حالا نیز با توجه به روند خوبی که در پیش گرفتند تصمیم دارند خود را به‌عنوان یک شگفتی‌ساز و گربه‌سیاه بزرگان در مسابقات مطرح کنند که البته تاکنون هم موفق بودند.

هدف‌گذاری مرحله‌به‌مرحله تیم شمس‌آذر یکی از دلایل موفقیت آنها بود. همان‌طور که بارها سعید دقیقی عنوان کرده است هدف آنها برتری در مسابقات نیست بلکه هدف‌شان ارائه یک بازی خوب و درنهایت نتیجه‌گیری است. چیزی که تا امروز به آن رسیده است.  با این حال تقابل پرسپولیس و شمس‌آذر می‌تواند از بسیاری جهات جذاب باشد. فارغ از اهمیت نتیجه این بازی، آمار به ما می‌گوید تیم شمس‌‌آذر در ضدحملات بسیار قدرتمند ظاهر می‌شود. از این رو دفاع آسیب‌پذیر پرسپولیس که طی هفته‌های اخیر دردسرساز شده می‌تواند در این بازی نیز محک جدی بخورد. گل‌محمدی با بازی مالکانه خود که از تخصص‌های او محسوب می‌شود می‌تواند بر توانایی این تیم فائق آمده و از این بازی سخت سربلند بیرون بیاید.

گزارش:نیلوفرمژدهی