جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
گل گهر __ استقلال

هدف سخت در سیرجان

از سری رقابت های هفته چهاردهم لیگ برتر استقلال تهران در ساعت ۱۵ عصر امروز در سیرجان در دیداری سخت و دشوار به مصاف گل گهر می رود.

شاگردان جواد نکونام که با برتری قاطع و ۴ گله خود در هفته گذشته برابر نساجی روند صدر نشینی خود را ادامه دادند برای تثبیت جایگاه خود به دنبال امتیازات کامل دیدار مقابل گل گهر هستند اما به نظر می رسد جدالی آسانی را برابر مارینوس اوزونیدیس یونانی و شاگردانش در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان نخواهند داشت.

آبی های پایتخت که اینک با ۲۸ امتیاز در رتبه نخست جدول رده بندی لیگ برتر ایستاده اند در حالی به مصاف گل گهری ها می‌روند که آنها هم با یک بازی کمتر ۱۸ امتیازی هستند و در رتبه هفتم جدول قرار دارند. بنابراین در صورت لغزش استقلال در مسابقه امروز با توجه به عملکرد درخشان این روزهای سپاهان با مورایس و احتمال برتری زرد پوشان اصفهانی در دیدار امروز خانگی  برابر آلومینیوم اراک،  باید نکونام و یارانش صدر جدول را تقدیم سپاهانی ها کنند. به همین منظور استقلالی ها چاره ای جز پیروزی در سیرجان برابر میزبان خود ندارند.

اما نکته کلیدی این است که آبی پوشان پایتخت در چهار مسابقه اخیر خارج از خانه خود موفق به کسب سه امتیاز نشده اند و برابر شمس آذر قزوین ، ذوب آهن، فولاد و پرسپولیس به تساوی رضایت داده اند لذا باید دید که آنها اینبار می‌توانند به طلسم تساوی های خارج از خانه خود پایان دهند و با سه امتیاز دیدار مقابل گل گهر به روند صدرنشینی خود ادامه دهند یا گل گهری ها سد راه نکونام و تیمش می‌شوند.

البته ذکر این نکته ضروری است که آبی ها در ده مسابقه اخیر در لیگ هرگز طعم تلخ شکست را نچشیده اند و باید اذعان کرد که آن ها تیمی سخت جان هستند که به راحتی به حریفان خود در مستطیل سبز باج نمی‌دهند اما قطعاً تقابلی سخت و دشوار را برابر گل گهر سیرجان دارند. تیمی که در شش دیدار اخیرش به ۲ برد، ۳ تساوی و یک شکست دست یافته است.

در خصوص رویارویی های اخیر استقلال و گل گهر باید گفت که دو تیم هشت بار در لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته اند که در ماحصل آن، ۷ برد برای آبی ها به ثبت رسیده است و مورد جالب تر آن که، گل گهر ازهیچ تیمی بیشتر از استقلال شکست نخورده است. اما نکته مهم دیگر در خصوص این مسابقه اظهار نظر

مارینوس اوزونیدیس یونانی سرمربی گل گهر در نشست خبری روز گذشته بود که مدعی شد تیمش سه امتیاز این دیدار را هر طوری شده می خواهد و تأکید کرد استقلال را شکست می دهد.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که نکونام و اوزونیدیس سابقه رویارویی با یکدیگر را دارند جایی که در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲/۲۰۲۳ نکونام با فولاد خوزستان موفق شد الفیصلی عربستان با هدایت اوزونیدیس را مغلوب سازد و حالا این دو مربی برای دومین بار به مصاف هم می‌روند.

با این تفاسیر  باید شاهد دیداری جذاب و دیدنی از سوی دو تیم باشیم زیرا در یک سو استقلال نکونام فقط به سه امتیاز و پیروزی در این بازی می‌اندیشند و در سوی دیگر با توجه به خط و نشان کشیدن اوزونیدیس مبنی بر شکست دادن آبی های پایتخت در این جدال، به نظر می رسد هر دو مربی به جز سه امتیاز این مسابقه به چیز دیگری فکر نمی‌کنند، بنابراین باید به انتظار نشست و ملاحظه کرد که کدامیک در بدست آوردن این هدف سخت در شهر سیرجان موفق خواهند شد.

نویسنده: آتور چهاربخشی