جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

پایداری در ورزش، نابودی در المپیک

با پیدایش یک جبهه ویرانگر در تمامی ارکان کشور، ورزش هم از ناپایداری و ویرانگری آنان در امان نمانده و امروزه سلامت و تندرستی ورزش ما درگیر این سرطان بی همتاست.

پس از دوره بذرپاشی، ورزش چنان آفت زده شده که علفهای هرز آن را با هیچ سم علف کشی نمی‌توان از بین برد. آنان در ورزش ما رویشی وسیع را آغاز و پا به پای "ناپایداری ها" در همه ارکان کشور از چای گرفته تا برنج و تا ارز، در ورزش بی‌جان‌ ما نیز جولان می‌دهند و متخصصان ورزشی را منزوی، ورزش را منهدم و قطار پرسرعت ورزش را کند و چنان چمباته‌ای در مستطیل سبز و اماکن‌ ورزشی زده‌اند که در صورت ادامه حضورشان در ورزش قطعا شاهد نابودی مطلق ورزش خواهیم بود.

ناپایداری سالهاست که ورزش را به تصرف درآورده و کوتوله‌ها را در جایگاه بزرگ و رفیع سلامت و تندرستی گمارده و گمان می‌کنند که این ورزش هم همانند چای‌دبش‌ است که به ورزشکاران سرطان به آقازاده‌ها سرمایه و به سوداگران و چپاول گران اقتصادی سربلندی دهد.

نه ! هرگز چنین نخواهد شد و ورزشکاران با اقتدار در مقابل آنها خواهند ایستاد. آنها در پیست دوومیدانی ورزشگاه‌های ما از دونده های دو امدادی عقب مانده، در دو ماراتن وحدت و مودت فی‌مابین ورزشکاران درمانده  می شوند و در ساختمان ۴ طبقه وزارت ورزش در برابر اراده قوی و قویم کارشناسان و کارکنان شریف وزارت ورزش شکست خورده و تسلیم خواهند شد.

میهمانان ناخوانده سالهاست که در ورزش ناپایداری و ویرانگری، فدراسیون های ورزشی را تضعیف و ارکان حیاتی ورزش را به تصرف خود در آورده و در یک کلام نابودی ورزش را به ارمغان آورده اند. آنان در جبهه‌های ورزشی هرگز پایدار و پیروز نخواهند شد و "پایداری " آنان در ورزش یک سرابی است که هرگز به آن نخواهند رسید.

از نتایج حضور غیر ورزشی‌های تندرو در ورزش همین است که ورزش در عرصه بین‌المللی تضعیف، استعداد‌های درخشان در ورزش نابود و بر ورزش همگانی و قهرمانی نیز ضربه ای سهمگین وارد شود و تا زمانی که اینها در ورزش جا خوش کرده اند هرگز نبايد انتظار کسب نتایج درخشان در مسابقات بین‌المللی را داشت. در المپیک پاریس قطعا نتایج وحشتناکی بدست خواهد آمد کاین از نتایج حضور آنان در ورزش است.

بگمانم وزير محترم ورزش بايد در روزهای کوتاه طلایی که در عمارت ورزش در این برهه زمانی دارند و مجلسیان درگیر انتخابات و دغدغه انتخاب مجدد را دارند و هیچ نماینده ای وقت عبور از خیابان سئول را ندارد بهتر است که با میهمانان ناخوانده در ورزش بدرود گویند، آنان را بدرقه کنند و از کارشناسان و کارکنان شریف وزارت ورزش به جای آنها استفاده کنند کما اینکه انتصابات وی تاکنون چنین بوده و این قابل تقدیر است.

نویسنده: علی افتخاری، کارشناس ورزش