جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
اخطار رسمی قلعه نویی به فدراسیون

اعمال قانون جدید در جام ملت ها!

تیم ملی فوتبال کشورمان طبق برنامه قرار است با رسیدن به قطر و مستقر شدن در این کشور، دیدار تدارکاتی با اندونزی پشت درهای بسته برگزار کند.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از فدراسیون فوتبال درخواست کرده بود پیش از سفر به قطر یک دیدار تدارکاتی دیگر برای تیم ملی فراهم شود.

مسئولان فدراسیون رایزنی‌هایی با مصر انجام دادند، ولی به نتیجه‌ای نرسید. قلعه‌نویی بار دیگر به فدراسیون تأکید کرده است حتماً یک بازی تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته شود.

در این راستا، مسئولان فدراسیون با یکی دو کشور آفریقایی در حال رایزنی هستند تا بلکه مقدمات بازی تدارکاتی برای تیم ملی فراهم کنند.

بازی های جام ملتها با تغییراتی روبرو شده است ،طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورتیکه برای بازیکنان در برخورد با یکدیگر یا عوامل و اجسام بیرونی(مثل تیرک و ...) در حین مسابقه کانکاشن (تکان) مغزی اتفاق بیفتد، یک تعویض اضافه‌تر از 5 تعویضِ قانونی برای تیم‌ها لحاظ خواهد شد.

چنین اتفاقی در جام جهانی 2022 برای تیم ملی ایران رخ داد و علیرضا بیرانوند در دقایق ابتدایی دیدار مقابل انگلیس پس از برخورد با سید مجید حسینی با کانکاشن مغزی مواجه شد و همین اتفاق موجب شد تا کارلوس کی‌روش یک تعویض بیشتر داشته باشد.

گزارش: سوده رحمانوند