یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه
والیبال و راه آینده

مهران پور: به جای فدراسیون کمیته فنی چوب خورد

اگر واقعا آقای داورزنی از والیبال رفته باشد شرایط به کلی فرق می کند، بدون تردید ایشان برای والیبال کشور ما زحمت کشیده است اما بر مبنای تفکراتی که داشت نواقصی هم به وجود آمده بود.

حسینعلی مهران پور، استاد دانشگاه و مربی سابق تیم های ملی ایران در گفت و گو با البرز ورزشی درباره راه آینده والیبال کشور ضمن بیان مطلب فوق می افزاید: اعتقاد دارم در شرایط کنونی هر چه زودتر باید انتخابات ریاست فدراسیون برگزار شود و اگرچه برای المپیک شانس کمی داریم اما بلاتکلیفی باعث می شود که حتی یک گام به جلوتر هم بر نداریم اما در اینباره که چه اشخاصی به درد ریاست فدراسیون می خورند باید این واقعیت را بپذیریم که رئیس آینده فدراسیون باید در جذب منابع مالی نیز موفق باشد و اگر هم چنین فردی از خانواده والیبال باشد ایده آل خواهد بود.

پیشنهاد  می کنم که با تجدید نام نویسی نامزد های احراز ریاست فدراسیون فرصت را برای والیبالی هایی که توانایی اداره این فدراسیون را دارند همانند مهندس ناصر میرفخرایی فراهم سازد. اداره فدراسیون والیبال آنقدر ها آسان نیست که فکر می کنیم.

استاد مهران پور درباره مربی تیم ملی بزرگسالان نیز می گوید: دوست نداشتم که اتفاق بدی برای مربیان ایرانی می افتاد متاسفانه آنها خود را سوزاندند ولی چوب تصمیمات رئیس فدراسیون را اعضای کمیته فنی خورده اند، ما جوانان خوبی داریم اما چون بی تجربه هستند با نوسان بازی می کنند در پست دریافت کننده قدرتی بازیکنی که در سال 2008 از تیم ملی خط خورده دوباره مدعی حضور در تیم ملی می شود، برای اینکه جوانان را خوب پرورش ندادیم، بازیکن تیم ملی تا میدان نبیند با ثبات بازی نخواهد کرد ما یک مربی مانند ولاسکو می خواهیم نه آدم بیکاری که از سر ناچاری به ایران بیاید ولاسکو هم زمانی بیکار بود او در اسپانیا نتیجه نگرفت اما چون در سال 2010 بازی درخشان ایران را در مقابل ایتالیا دید بر این باور شد که می تواند در والیبال ایران اثر گذار باشد.

 نبی: میرفخرایی و مساجدی

عبدالعلی نبی یکی از کامل ترین بازیکنان والیبال ملی ایران در دهه 70 بود، در این دهه نزدیک به دو دهه در سطح ملی برای والیبال ایران در سطح قاره ای توپ زد وی در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: والیبال کشور ما دچار بحران شد و چون آقای داورزنی نتوانست از حمایت خانواده والیبال برخوردار باشد نتوانست شرایط را مدیریت کند متاسفانه ایشان با پیشکسوتان والیبال روابط خوبی نداشت، حالا هم اعتقاد داریم اداره فدراسیون به این عظمت کار هرکسی نیست و با اینکه به جوانان تحصیلکرده و والیبال بلدی چون بهنام محمودی علاقه دارم معتقد هستم تنها فردی که می تواند از خانواده والیبال سکان اداره فدراسیون را در دست بگیرد مهندس ناصر میرفخرایی است.

سرعتی زن تکنیکی و خوش فکر گذشته تیم ملی درمورد انتخاب سرمربی تیم ملی نیز تاکید می کند؛ من به مربیان وطنی اعتقاد دارم و در این برهه احمد مساجدی، بازیکن سابق تیم ملی که مدتی هم روی نیمکت تیم ژاپن نشسته بود بهترین گزینه خواهد بود. اهالی والیبال نباید علیه یکدیگر باشند تا زمانی که وحدت و یکپارچی نباشد والیبال ما سامان نمی گیرد.

سلیمانی: والیبال خوزستان فراموش شده است

هیچکس سراغی از والیبال خوزستان نگرفته است، استانی که ظرفیت های فراوانی برای ورزش قهرمانی دارد ولی انگار به کلی از دید فدراسیون والیبال محو شده است.

خانم اژت سلیمانی، مدرس فدراسیون که نزدیک به یک دهه ریاست هیات والیبال اهواز را برعهده داشت با بیان مطلب فوق می افزاید: دقیقا به دلیل بی توجهی و نبود حمایت از سمت ریاست مرکز یک استان ورزش خیز کنار رفته ام تا شاید یک آقا سرکار بیاید و حمایت شود.

سلیمانی افزود: خوشبختانه دکتر سیدمحسن عبداللهی موسوی دبیر خود من در هیات بود که تلاش های تازه ای را آغاز کرده است اما مشکل والیبال در جنوب کشور نبود اسپانسر است، در بخش بانوان فقط نفت امیدیه آن هم در لیگ دو فعالیت می کند، سایر شهر ها تیمی ندارند و فدراسیون هم که نگاهش به تیمداری در لیگ ها است.

سلیمانی اضافه کرد: من به شدت با والیبالی ها مشکل دارم چرا که هر وقت یک مدیر صاحب نفوذ و دارای منابع مالی را به والیبال آورده ایم زیر پایش را خالی کرده اند و حالا درمورد فدراسیون والیبال هم اعتقاد داریم به رئیسی نیاز داریم که توانایی جذب پول را داشته باشد.

گفت و گو: جمشید حمیدی