جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

وزیری که از جنس ورزش است!

سرکشی و بازدید از شهر های مختلف استان گلستان از آشورا ده گرفته تا رامیان بازتاب وسیعی طی دو سه روز اخیر داشته است که از نگاه البرز ورزشی دور نمانده است.

وزیر محترم ورزش در واکنش به سرمقاله روز گذشته ما که مربوط به حضور ایشان در استان گلستان بود به نکته ظریفی اشاره کرد و آن اینکه به احترام همان مردمی که اشاره کرده اید سه مجموعه سوارکاری در بندر ترکمن، آق قلا و گنبد ازطرف شرکت توسعه به شهرستان های مربوطه واگذار شد.

دکتر کیومرث هاشمی را از زمانی که در وزارت و آموزش پرورش بوده اند می شناسیم و اهتمامی که ایشان در ورزش مدارس به خرج داده اند را از یاد نبرده ایم و شاید یکی از دلایل دقت، تیزبینی و دور اندیشی وزیر محترم همین آشنایی به زیرساخت و مشکلات در تربیت بدنی کشور ناشی از همین امر باشد که از جنس ورزش بوده و تمامی سلسله مراتب را برای احراز چنین سمتی بزرگ طی کرده است.

شاید طی دو سه دهه اخیر هرگز وزیری چون دکتر کیومرث هاشمی در حیطه تربیت و بدنی و ورزش نداشته ایم، سرکشی به استان های محروم، توجه به درخواست های جوانان اقص و نقاط در کنار دهها مشکل و معضلی که در ورزش کشور برجای مانده است در این حیطه بی سابقه بوده باشد.

اقدامات بسیار خوبی که در زمینه تغییرات در فدراسیون های ورزشی به وجود آورده اند و وعده ای که برای واگذاری دو باشگاه سرخابی داده اند ما را امیدوار ساخته اند که این مرد بزرگ به قول معروف می تواند " یک شبه ره صد ساله برود".

نویسنده: حسین علی اسماعیلی