جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
فوتبال باشگاه های جهان در عربستان

گواردیولا: تاریخ را به زیبایی خواهیم نوشت

منچسترسیتی در فینال جام باشگاه های جهان با پیروزی 4 - صفر و کسب پنجمین عنوان قهرمانی در سال 2023  دیروز، برای مقابل فلومیننزه در فینال جام باشگاه های جهان خیلی خوب و کمی خوش شانس بود.

سیتی تنها پس از 40 ثانیه پیش افتاد تا آن را به یک مسابقه بدون تنش تبدیل کند.

جولیان آلوارز سریع‌ترین عملکرد را دنبال کرد تا با ضربه ناتان آکه با یک ریباند مواجه شود.

یک گل به خودی در دقیقه 27 توسط نینو، کاپیتان فلومیننزه، مدتها قبل از گل فیل فودن در دقیقه 72، بازی را قطعی کرد و پاس آلوارز را به دروازه باز هدایت کرد، آلوارز دوباره در 88 ضربه زد.

این اولین عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان را به سیتی داد و به اروپا در 17 دوره رقابت های فیفا برای قهرمانان قاره ها، شانزدهمین قهرمانی را داد.

سیتی حتی بدون ارلینگ هالند و کوین دی بروین فوق ستاره‌های مجروح، به دومین برد آسان در چهار روز آرام در عربستان سعودی رسید. آنها همچنین پیروزی نیمه نهایی سیتی مقابل اوراوا رد دایموندز در روز سه شنبه را از دست دادند.

غیبت های مورد انتظار آنها می تواند به توضیح صندلی های خالی در میان جمعیت 52601 نفری در شهر ورزشی ملک عبدالله، استادیوم جده که قرار است در جام جهانی 2034 استفاده شود، کمک کند.

پیروزی پپ گواردیولا را به اولین مربی تبدیل کرد که با سه تیم مختلف قهرمان جام باشگاه های جهان شد. او در سال های 2009 و 2011 بارسلونا را به قهرمانی رساند، سپس بایرن مونیخ را در سال 2013 با تیمی که با مربیگری یوپ هاینکس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، هدایت کرد.

گواردیولا به آرامی جشن گرفت و از فرناندو دینیز، مربی فلومیننزه عبور کرد و با دست دادن و بازوی روی شانه اش، از او دلجویی کرد.

در همان زمان، درگیری بین بازیکنان در نیمه زمین فلومیننزه رخ داد.

فلومیننزه با 6 بازیکن متولد دهه 1980 شروع کرد و زمانی که در روز پنجشنبه رسانه های بریتانیایی که توجه را به سن تیم کهنه کارشان جلب کردند، بی احترامی کرد. مسن ترین بازیکن سیتی در ترکیب اصلی، کاپیتان 33 ساله، کایل واکر، است.

مشهورترین بازیکن فلومیننزه، مارسلو، پس از یک ساعت با تشویق گرم و دست دادن با متئو کواچیچ، تعویضی سیتی، هم تیمی سابق او در رئال مادرید، از زمین خارج شد.

یکی از اولین تماس های مارسلو در این بازی، یک پاس بلند نابخردانه از دفاع بود که به آکه اجازه داد تا در فضا پیشروی کند تا شوت کند.

پپ گواردیولا، سرمربی تیم منچستر می‌گوید: بازیکنانش انگیزه دارند تا در این فصل مدال‌های نقره بیشتری کسب کنند، زیرا قهرمان جام باشگاه‌های جهان فیفا شده‌اند.

سرمربی سیتی هیچ شکی ندارد که او و بازیکنانش برای این چالش آماده هستند، اما اصرار دارد که ما باید «یک کتاب جدید بخریم» و فصل دیگری در تاریخ درخشان اخیر خود بنویسیم.

«وقتی فصل را می‌بندم، به خاطر هشت سال کار باورنکردنی در پشت صحنه است. گواردیولا در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از بازی توضیح داد: این کاری که ما انجام داده ایم غیرقابل باور است.

من این احساس را دارم که البته امروز در هواپیما جشن می گیریم و فردا استراحت می کنیم. انصافاً گودیسون پارک شاید بهترین گزینه برای بازگشت پس از قهرمانی در جام باشگاه های جهان نباشد.

اما ما سعی خواهیم کرد کتاب جدیدی بخریم و شروع به نوشتن تاریخ های زیبا کنیم. بازیکنان هنوز آنجا هستند، فوق العاده پراشتها و با انگیزه. من واقعاً برای بسیاری از افراد در باشگاه برای چندین سال خوشحالم.

"روز زیبایی است. وقتی به منچستر رسیدم هرگز نمی‌توانستم فکر کنم آنچه را که با هم داریم انجام دهیم، عناوینی که کسب کرده‌ایم و جام باشگاه‌های جهان در عربستان سعودی را فتح کنیم

برگردان: هستی رفیعی