شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه
اعتراض‌های بی هدف پرسپولیس و استقلال

شکایتها سوژه طنز شد!

خطیر در واکنش به ادعای ممبینی گفته بود افشای آن نامه محرمانه کار عوامل باشگاه پرسپولیس است و بلافاصله کمیته اخلاق او را احضار کرد.

به طور طبیعی ادعای ممبینی بررسی خواهد شد و خطیر هم باید بتواند از خود و عوامل باشگاه استقلال دفاع کند، اما نکته مهم در ماجرای شکایت‌های متعدد این است که هیچ کس از شکایت طرف مقابل نمی‌ترسد و کار به جایی رسیده که شکایت طرفین تبدیل به سوژه‌ای طنز برای کاریکاتوریست‌ها و طنز نویس‌ها شده است!

پرسپولیس و استقلال در حالی شکایت‌های متعددی را علیه یکدیگر انجام دادند که وزیر ورزش از مسئولان هر دو باشگاه خواسته بود علیه یکدیگر موضع نگیرند اما نه تنها به حرف نفر اول ورزش کشور کوچک‌ترین توجهی نشد بلکه شکایت‌ها چند برابر شده و کار به جایی رسید که حالا همه از هم شکایت می‌کنند و حتی یک نفر را از قلم نمی‌اندازند.

جامعه فوتبال هم تقریباً مطمئن هستند که شکایتها به هیچ جا نمی‌رسد. نکته مهم دیگر اینکه بسیاری از این شکایت‌ها فقط به خاطر فضای مجازی و جو هواداری است و به سوژه تبدیل شده است.

اقدام باشگاهها علیه یکدیگر نه تنها به پیشرفت و ارتقای باشگاه سودی نمی رساند بلکه تنها ایجاد مشکل کرده و حواشی زا افزایش می دهد.

بعد از دربی دو تیم بیش از ده شکایت به عناوین مختلف از یکدیگر تنظیم کردند که وقت می توانست صرف مسائل تیمی و باشگاهی شود اما وضعیت به گونه ای است که تیمها قصد دارند با موضع گیری و شکایت خود را تبرعه کنند.

این در حالی است که نتیجه این شکایتها هیچ تاثیری در کار و روند تیم ها ندارد و بعضا به آنها رسیدگی هم نمی شود اما تیم ها باز هم بعد هر دیدار برای شکایت اقدام کرده و گویی این روند به یک عادت بد در فوتبال و تیمداری تبدیل شده است.

گزارش: سوده رحمانوند