جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

توجیهات نخ نما گل محمدی

روند نتیجه‌گیری پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ چندان با فصل قبل تفاوتی نداشته است،اما یحیی گل‌محمدی مدام عملکرد خود را توجیه می‌کند.

سرخپوشان درحال‌حاضر از 12 بازی موفق به جذب 22 امتیاز شده‌اند، درحالی‌که فصل پیش از این تعداد بازی 25 امتیاز کسب کردند و صدرنشین لیگ بودند اما مشکل تیم یحیی در این فصل این است که روند نتیجه‌گیری استقلال و سپاهان بهتر از آنها بوده و حتی تیم‌هایی مثل ملوان و تراکتور هم تا اینجای لیگ خودشان را در جمع مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه جای داده‌اند. فصل پیش استقلال از 12 بازی 23 امتیاز داشت اما در این فصل 25 امتیاز از این تعداد مسابقه کسب کرد و بازی هفته سیزدهم خود را هم با پیروزی پشت سر گذاشت تا 28 امتیازی شود.

در سوی دیگر سپاهان از 12 بازی در فصل قبل 21 امتیاز کسب کرده بود، در شرایطی که در این فصل 31 امتیاز از این تعداد مسابقه به‌دست آورده که البته 4 امتیاز آن کسر شده است. با این تفاصیل باید گفت مشکل اصلی پرسپولیس این است که در این فصل رقبایش پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. مخصوصا سپاهان که شاید بتوان گفت بهترین شروع تاریخ خود را در مسابقات لیگ داشته است.

سرمربی پرسپولیس در فصل جاری سابقه نداشته که بعد از عدم نتیجه‌گیری تیمش اشاره‌ای به ضعف تاکتیکی تیم خود و مشکلات فنی کند و هربار بهانه‌ای تراشیده است. بهانه‌هایی که پیرامون هر تیمی در لیگ برتر وجود دارد و نمی‌تواند فقط مختص تیم یحیی باشد.

او در اوایل فصل اعتقاد داشت سر تیمش در نقل و انتقالات تابستانی کلاه رفته و به‌طور مثال از لحاظ مهره قابل‌مقایسه با سپاهان نیستند اما وقتی که استقلال در نتیجه‌گیری روند خوبی را در پیش گرفت، یحیی تغییر نظر داد و مصدومان تیمش را بهانه کرد. در ادامه سرماخوردگی سرخپوشان، خستگی سفر، کیفیت بد زمین چمن، عدم استفاده از موقعیت‌ها توسط مهاجمان و... توجیهات یحیی برای ناکامی تیمش بود.

او بعد از بازی با استقلال خوزستان وقتی دیگر بهانه جدیدی برای عدم نتیجه‌گیری تیمش پیدا نکرد، تصمیم گرفت همه توجیهات قبلی را جمع کند و در قالب یک پک به خبرنگاران و هواداران ارائه داد! این بار حرف‌های یحیی در نشست خبری به دل هیچ کس ننشست و شاید خودش هم به این نتیجه رسیده باشد که باید دلایل ناکامی تیمش را در جای دیگری جست‌وجو کند.

گزارش: نیلوفر مژدهی