جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

طنز یا لودگی؟!

گاهی اتفاقاتی در برنامه های تلویزیونی کشور ما رخ می دهد که هضم کردن آنها بسیار دشوار است.

اینکه هر فردی به خاطر سلبریتی بودن یا اشتهاری که در عرصه هنر یا ورزش دارد مجریگری تلویزیون مملکتی را در دست بگیرد که به دانشگاه های جامعه شهرت دارد چیزی جز نادیده گرفتن اهلیت و آموزش لازمه نشان نمی دهد.

تا آنجا که ما به یاد داریم بسیاری از مجریان و گزارشگران رادیو و تلویزیون کشورمان از جمله استاد اسکویی دوره های ویژه چند ماهه و یک ساله را در بهترین تلویزیون های اروپایی ازجمله آلمان گذرانده اند و به دلیل دانش و پختگی های لازمه را که به دست آورده اند هرگز از جاده وظایف حرفه ای خود خارج نشده اند.

حالا ما درباره برخی گزارشگران و مجریان ورزش صدا و سیما اشارات و نکاتی گذرا را مطرح ساخته بودیم اما شب گذشته در برنامه ویژه شب یلدا که در شبکه سوم سیما برگزار شد رفتاری را دیدیم که در مخیله آدم های فرهنگی جای نمی گرفت. آوردن شیشه شیر و یک عدد نان لواش برای طعنه زدن به تکیه کلام هادی عامل، گزارشگر سرشناس و ورزشکار کشتی صدا و سیما بود که اعتراض غیرمستقیم هادی خان را هم در پی داشت.

برخی از اصطلاحات و حتی کلامات در افکار عمومی جنبه تقدس دارند مثل شیر مادر و نان پدر و عجیب اینکه آقایان مجری فرق شیر فرنگی! با شیر واقعی آنگونه که در ذهن جامعه است نمی دانند و ما به عنوان بینندگان اینگونه برنامه ها به شدت از این بابت شاکی هستیم آن وقت دم از کار های فرهنگی می زنیم!!

تحریریه البرز ورزشی