جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
قهرمانی زودهنگام فولاد سیرجان ایرانیان

در انتظار هتریک دیار بادگیر ها...

هنوز یک هفته به پایان دور رفت لیگ برتر باشگاه های کشور باقی مانده اما تیم فولاد سیرجان ایرانیان با کسب یک پیروزی دیگر قهرمانی زود هنگام خود را در نیم فصل اول اعلام کرد.

این تیم طول 12 هفته ای که گذشت فقط یکبار طعم شکست را چشیده است، در اینباره خواهیم نوشت اما در هفته ای که گذشت تیم هایی که مربیان سرشناس خود را کنار زده اند با هادیان جدید به نسبت کم نام و نشان تر شگفتی ساز شده اند.

تیم شهرداری ارومیه در ساحل چی چست سه بر دو  شهداب قهرمان فصل گذشته را شکست داد. یاران عبدالرضا علیزاده به ویژه عطا زراعت گر، احد رضایی و آرمان صالحی فوق ستاره بودند. این شکست اما برای شهدابی ها گران تمام شد تاجایی که امیر شرافت، مدیرعامل جوان اما آگاه این بخش خصوصی به صراحت اعلام کرد که از نیم فصل دوم شاهد هتریک مردان دیار بادگیر ها خواهید بود.

باشگاه های بخش خصوصی هرگاه که اراده کنند می توانند بحران به وجود آمده را به خوبی کنترل کنند، نمونه اش را درگذشته در تیم والیبال کاله مازندران دیده بودیم که به لطف مدیریت بهمن سلیمانی با وجود هفت شکست قهرمان ایران و آسیا شد.

اما از کار بزرگ شهرداری چی های گنبد بنویسیم، تیم رده 13 جدول بر گیتی پسند تیم چهارم رقابت های رفت چیره شد. در جمع گنبدی ها دو جوان بسیار با استعداد از جمله امین سقلی در کنار میکائیل تاجر باتجربه کولاک کرده اند.

گنبدی ها که سرمربی خود را کنار گذاشته اند با یک مربی جوان و گمنام به نام عبدالله آذر که نفر سوم مربیان تیم نوجوانان بوده موفق به کسب این پیروزی شیرین شده اند و این نشان می دهد که بازیکنان اگر بخواهند می توانند سرنوشت یک بازی را عوض کنند. حالا بگذریم که سعید عقیلی مربی تیم گیتی پسند از زمین و زمان گله کرد و داوری را عامل اصلی باخت خود می داند.

از هورسان رامسر با هدایت آرش صادقیانی بگوییم که بدون تماشاگر پیکان را با شکست بدرقه کرد. پیمان اکبری سرمربی تیم خودروسازان مدعی شد که اگر کادرفنی درون زمین بازی می کردند از بازیکنان تیمش بهتر ظاهر می شدند!

نیان الکترونیک در مشهد کارستان بزرگی برپا کرد و سه بریک از سد چادرملوی باتجربه گذشت. برای حامد صمدی سرمربی جوان مشهدی این برد به اندازه چند پیروزی ارزش داشته است و می دانیم که فولاد در سه ست بر تیم دوم جدول بر ایفاسرام گذشت و در وسط هفته نیز پاس گرگان سه بر دو مس را در رفسنجان شکست داد.

ترین های هفته

تیم هفته: شهرداری ارومیه و شهرداری گنبد

مربی هفته: عبدالرضا علیزاده با تقدیر از عبدالله آذر

بازیکن هفته: آرمان صالحی

پدیده هفته: امین سقلی

چهره هفته: عطا زراعت گر – میکائیل تاجر و علی عثمان

داور هفته: امید فولادی وندا (داور اول) قادر صادقی (داور دوم)

نویسنده: جمشید حمیدی