جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
رقابت های باشگاه های ایران از نگاه آسیا بسکت

کاله با آقاجانپور و طبیعت با استیونز درخشیدند

هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در شرایطی پشت سر گذاشته شد که تیم پیشتاز شهرداری گرگان بازی خود را در چارچوب دیدار های این هفته عصر امروز برگزار می کند.

در هفته ای که گذشت کاله مازندران در یک بازی سنگین از سد تیم مدعی مس رفسنجان گذشت تا بعد از دو سه هفته ناکامی بار دیگر به اوج برگردد. سایت آسیا بسکت در نگاهی به این دیدار متین آقاجانپور فوروارد 22 ساله ی این تیم را ستود وی با 199 سانتی متر قد یکی از ستون های استوار و جوان تیم ملی ایران محسوب می شود.

 در یکی از دیدار این هفته، تیم پالایش نفت آبادان مقابل تیم ذوب آهن اصفهان به میدان رفت و در نهایت با نتیجه ۷۹ بر ۶۳ این دیدار را واگذار کرد. Jamal Le Roy Jones با ۱۹ امتیاز، ۶ ریباند، ۱ پاس گل و کارایی ۲۱ بهترین بازیکن این دیدار شد.

تیم‌های طبیعت تهران و لیموندیس شیراز  نیز به رقابت پرداختند. طبیعت در این دیدار با برتری ۷۴ بر ۷۱ به پیروزی رسید. محمد شهریان با ۱۷ امتیاز، ۵ توپ ربایی، ۴ پاس گل و کاریی ۲۱ بهترین بازیکن بود. 

سایت آسیا بسکتبال در معرفی بهترین های لیگ ایران از استیونز بازیکن آمریکایی طبیعت نیز به نیکی یاد گرفت و نوشت: او با کسب 42 امتیاز بعد از آقاجانپور دومین امتیاز آور مسابقات بود.

تیم رعد پدافند هوایی مشهد در هفته دهم مقابل تیم مهرام با نتیجه ۹۲ بر ۶۴ مغلوب شد. Oderah Anosike با ۲۱ امتیاز، ۱۴ ریباند، ۶ پاس گل و کارایی ۳۵ بهترین بازیکن شد.

تیم‌های فولاد هرمزگان و صنعت مس کرمان در آخرین دیدار هفته دهم به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این دیدار با برتری ۷۵ بر ۷۲ به نفع مس کرمان شد. مهدی اسماعیلی با ۱۱ ریباند، ۴ پاس گل، ۴ بلاک و کارایی ۲۰ بهترین بازیکن شد.

رده‌بندی ۱۰ بازیکن برتر هفته هفتم لیگ برتر بسکتبال ایران:

۱- متین آقاجان‌پور (کاله مازندران)
۲جردن استیونس (طبیعت تهران)
۳او دی آنوسیکه (مهرام تهران)
۴- مهدی حسن‌زاده (نفت آبادان)
۵- اصغر کاردوست (ذوب‌آهن اصفهان)
۶- سید مرتضی جعفری (لیموندیس شیراز)
۷- دریک جین (آورتا ساری)
۸- فران پیلپیچ (مس رفسنجان)
۹- میثم میرزایی (کاله مازندران)
۱۰- جلن بردلی (لیموندیس شیراز)

گزارش: ج - دوستدار