جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
رونالدو در حمام یخ

آمار 731 گل برای ستاره پرتغالی

اسطوره منچستریونایتد و رئال مادرید روز یکشنبه در بازی مقابل ایسلند پیش از بازگشت به عربستان سعودی، جایی که النصر روز جمعه در لیگ برتر به مصاف الاخدود خواهد رفت.

ستاره پرتغالی النصر عکسی را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که در آن هنگام غوطه ور شدن در حمام یخ قبل از دیدار نهایی تیم ملی در مرحله مقدماتی یورو 2024 مقابل ایسلند، با آرامش در حال مدیتیشن دیده می شود.

اسطوره منچستریونایتد و رئال مادرید روز یکشنبه در بازی مقابل ایسلند پیش از بازگشت به عربستان سعودی، جایی که النصر روز جمعه در لیگ برتر به مصاف الاخدود خواهد رفت. رونالدو و کو در حال حاضر با 4 امتیاز از الهلال صدرنشین عقب هستند.

کریستیانو رونالدو همچنان نشان می دهد که چقدر به عنوان یک فوتبالیست باورنکردنی است. او تا اینجای فصل در لیگ عربستان، گل‌های بیشتری نسبت به بازی‌ها به ثمر رسانده است و چیزی که به وضوح بیان کرده این است که با آمدن چندین ستاره اروپایی، سطح او برای تثبیت برتری خود بالا رفته است.

در طول 12 بازی انجام شده، 13 گل و 7 پاس گل تعداد اوست.

CR7 ضرب المثل "سن فقط یک عدد است" را به سخره می گیرد و در 38 سالگی هنوز در سطح عالی است.

این رکورد کلی او را از زمان ورودش به خاورمیانه پس از فسخ متقابل قراردادش با منچستریونایتد به 30 گل و 11 پاس گل در 36 بازی و 3257 دقیقه می رساند.

این همان نرخی است که او در طول دوران طولانی دوران حرفه ای خود در منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس به طور متوسط به دست آورده است، در حالی که او برای تاثیرگذاری در اسپورتینگ لیسبون بسیار جوان است.

آمار قابل توجه رونالدو

آمار کلی رونالدو در دوران حرفه ای خود به 731 گل در 985 بازی رسیده است.

در حال حاضر به اندازه ای است که بتوان آن را یکی از بهترین های تمام دوران ها به تنهایی در نظر گرفت، وقتی کسی 234 پاس گل را اضافه می کند، جالب توجه تر می شود. در مجموع 965 گل و پاس گل در 985 بازی.

برای زمینه، اگر یک بازیکن به طور متوسط 50 در هر فصل داشته باشد، تقریباً 20 سال طول می کشد تا به همان عدد برسد. اگر آنها به طور متوسط 20 می رسیدند که به خودی خود یک نرخ قوی است، نزدیک به نیم قرن طول می کشید.

با اضافه کردن آمار پرتغال به معادله، او در 205 بازی برای کشورش در 16000 دقیقه 128 گل و 46 پاس گل اضافه کرد که 142 مورد از آنها در قالب های رقابتی مانند جام جهانی یا یورو یا مسابقات مقدماتی انجام می شود.

جای تعجب نیست که چرا او توانسته 30 جام باشگاهی از جمله پنج جایزه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. او همچنین پنج توپ طلا بین سال های 2008-2017 دارد.

منبع: مارکا

برگردان: هستی رفیعی