جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
بوکس در انتظار برنامه های جدید

استخدام مربی کوبایی قطعی شد!

فدراسیون بوکس کشورمان با رینالدو فوتس مربی کوبایی به توافق رسیده و هفته آینده این مربی خارجی به تهران سفر خواهد کرد.

براساس شنیده ها مسئولان فدراسیون بوکس با رینالدو فوتس، مربی کوبایی به توافقات اولیه رسیده اند و این مربی خارجی قرار است روز سه شنبه 23 آبان ماه برای رسیدن به توافق نهایی به تهران سفر کند. ظاهرا قرار است وی پس از حضور در تهران و بازدید از امکانات بوکس ایران، پای میز مذاکره نهایی بنشیند. رینالدو فوتس چندین سال مربی تیم ملی رده‌های سنی بوکس کوبا بوده است. این مربی کوبایی از قهرمانان ملی کشور کوبا است.

ضمن اینکه فدراسیون بوکس کشورمان به دنبال یک مربی کوبایی دیگر برای رده های سنی پایه است که چندین گزینه پیشنهادی از سوی فدراسیون بوکس کوبا روی میز فدراسیون بوکس کشورمان قرار گرفته است که هنوز از سوی ریاست فدراسیون گزینه نهایی تاید نشده است.

رینالدو فوتس پس از حضور در تهران و توافق نهایی، به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان فعالیت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز خواهد کرد و هدف فدراسیون بوکس کشورمان این است که فوتس کوبایی در بحث آموزش مربیان در سراسر کشور فعالیت کند.

انتخاب مربی کوبایی ما را به یاد مربی معروفی به نام والادار در بوکس انداخت که آن زمان اغلب از وی تعریف می کردند. استخدام مربی خارجی یک بحث است اما چگونگی و نحوه استفاده از دانش و تجربیات مربی بحثی دیگر از هم اکنون باید مشخص شود که وظیفه وی درقبال مربیان ایرانی چیست و فدراسیون بوکس برای پرورش نسل جدید مربیان در کنار مربی کوبایی چه برنامه ای دارد.

گزارش: عباس اسماعیلی