جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
کوتاه از فوتبال...کوتاه از فوتبال

تکذیب دستیار خارجی برای مربی استقلالی

بر خلاف تصورات مربی خارجی به جمع کادر فنی تیم نساجی اضافه نمی‌شود.

شاگردان مهدی رحمتی از ابتدای فصل تاکنون عملکرد چندان خوبی از خود نشان ندادند، حتی می‌توانیم بگوییم که آنها در لیگ قهرمانان آسیا موفق‌تر ظاهر شدند. از این رو وقتی مدیرعامل باشگاه ادعا می‌کند اگر رحمتی بخواهد برای او مربی خارجی خواهد آورد، این ذهنیت به وجود می‌آید که شاید مسئولان باشگاه از عملکرد فنی راضی نیستند و می‌خواهند با آوردن یک دستیار خارجی شرایط متفاوتی را در تیم ایجاد کنند.

درودگر چنین نظری ندارد؛ او بر این باور است که تیم نیازی به تقویت ندارد و فقط کمی آرامش می‌خواهد. وی به البرز ورزشی گفت: «چنین فکری نمی‌کنم و وارد مسائل فنی نمی‌شوم، چون مسئول فنی تیم فرد دیگری است. تیم ما از نظر روحی بهتر می‌شوند. از بازی با تراکتور خیلی لطمه خوردیم، زمانی که داور در بازی با تراکتور آن تصمیمات را گرفت بیشترین صدمه را به تیم ما زد. باید این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

این نوع برگزاری بازی نمره منفی برای AFC است

مدیران دو باشگاه نساجی و سپاهان دیروز در جلسه‌ای با حضور هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از اعضای فدراسیون حاضر شده و درمورد برگزاری همزمان دو بازی نساجی- نوبهار و سپاهان- آلمالیق گفت‌وگو کردند.

در این جلسه درخصوص مکاتبات فدراسیون فوتبال با AFC در جهت تعویق یک‌روزه بازی سپاهان نیز توضیحاتی داده شد. از آنجا که لیگ‌های کشورهای دیگر براساس زمانبندی بازی‌های لیگ قهرمانان برنامه‌ریزی شده، AFC با این درخواست فدراسیون فوتبال موافقت نکرد و درنتیجه دیدار تیم‌های نساجی ایران مقابل نوبهار ازبکستان از ساعت 17:30 و دیدار سپاهان ایران دربرابر آلمالیق از ساعت 21:30 روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

در شرایطی که چمن استادیوم آزادی به‌شدت آسیب دیده و همین حالا هم برای برگزاری بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس با مشکلات زیادی روبه‌روست، باید علاوه‌بر بازی‌های نساجی در لیگ قهرمانان جور بازی سپاهان در این مسابقات را هم بکشد. این موضوع بیش از آنکه برای تیم سپاهان مشکل‌ساز باشند تیم نساجی را

دچار اشکال خواهد کرد؛ چراکه فاصله کم بین دو بازی عملا بازی نساجی را تحت‌الشعاع قرار داده، زیرا هرطور به موضوع نگاه می‌کنیم امکان تسریع در تعویض رختکن‌ها و تحویل آن به سپاهان و حریف آسیایی‌اش کار آسانی نیست. این در حالی است که فدراسیون فوتبال برای تغییر زمان بازی درخواستی را به AFC ارائه داده اما آنها قبول نکردند.

اگر بخواهیم برای این اتفاقات مقصری پیدا کنیم، قبل از اینکه سراغ اتفاقات بازی سپاهان و الاتحاد برویم یا برخی دیگر از مسئولان را به‌دلیل نامناسب بودن شرایط ورزشگاه آزادی مقصر بدانیم، باید این سوال را از مسئولان قائمشهر بپرسیم که چرا تیم شما با آن همه طرفدار باید در شهر دیگری به میدان بروند و به این شکل متضرر شود؟ ظاهرا در استان مازندران اصلا درمورد ساخت ورزشگاه امکانات، اراده و شرایط وجود ندارد. حداقل این بود که زمینی می‌دادند تا باشگاه نساجی خودش بسازد که آن را هم ندادند. آزادی آذرماه تکمیل می‌شود

وضعیت چمن آزادی مناسب است اما فشار بیش از حد کشنده است

شرایط ورزشگاه آزادی به شکلی است که در حالت عادی در لیگ برتر هم امکانی برای برگزاری دیدارهای سرخابی‌ها حتی به فاصله 24 ساعت از یکدیگر در ورزشگاه آزادی وجود نداشته و همواره مسئولان این ورزشگاه با این امر مخالفت کرده‌اند.

بر همین اساس و طبق شنیده‌ها گویا هیچ یک از چهار تیمی که این هفته در آزادی بازی می‌کنند، تمرین قبل از مسابقه را روی چمن آزادی برگزار نخواهند کرد تا به این ترتیب شرایط چمن آزادی برای دو دیدار پیاپی حفظ شده و فشار بیشتری به آن وارد نشود.

نکته قابل توجه اما اینکه از ورزشگاه آزادی خبر می‌رسد وضعیت چمن این ورزشگاه که روز گذشته نیز مورد ارزیابی برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال و این ورزشگاه قرار گرفت، تا حدود زیادی مطلوب گزارش شده و از آنجایی که بذر چمن این ورزشگاه سردسیری به شمار می‌رود با سردتر شدن هوا، شرایط آن بهتر هم خواهد شد. این در حالی است که به نظر می‌رسد فشار بیش از حد برای این چمن و برگزاری بازی‌های پیاپی، با وجود شرایط خوب آن، کشنده بوده و می‌تواند عمر طبیعی آن را که تا پایان فصل جاری برای میزبانی دیدارهای تهران تخمین زده شده است را تا حدود زیادی کوتاه کند. حال پرسپولیسی‌ها خوب نیست

 

وضعیت در اردوی پرسپولیس خوب نیست و به نظر می‌رسد، سرماخوردگی کار دست قرمزها داد.

 پرسپولیس در حالی صبح امروز عازم تاجیکستان خواهد شد که مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌‌فر به علت سرماخوردگی در تمرین دیروز این تیم حضور نداشتند و دو سه بازیکن دیگر هم علائم این بیماری را داشتند.

گزارش:نیلوفرمژدهی