جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
عملکرد بوکسور های نوجوان زیر ذره بین

مظاهری: نقش مربیان بزرگ را دیده ایم

ورزش بوکس در ایران بعد از ناکامی در بازی های آسیایی این روز ها را با درخشش نوجوانان سپری می شود. کسب پنج مدال از آوردگاه قهرمانی آسیا روحیه از دست رفته مردان رینگ را ترمیم کرده است.

علی مظاهری، کاپیتان سابق تیم ملی بوکس و از مربیان پرتلاش این رشته در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: زحمات مربیان پایه ی استان ها به بار نشست که با وجود همه کمبود ها هرگز ناامید نمی شدند و البته حضور مربی بزرگی چون آقای اکبر احدی که نقش مربیان برجسته را به خوبی ایفا کرده است. برنامه ریزی، توجه به آمادگی جسمانی و کوچ کردن بوکسور ها به هنگام مسابقات همه از مظاهر حضور مربیان کاردان است.

اما در رده سنی جوانان نتیجه نگرفتیم، اصولا کیفیت مسابقات جوانان و بزرگسالان با نوجوانان متفاوت است و ما برای اینکه بتوانیم این خلا را پر کنیم نیازمند برنامه ریزی هستیم و من درحال حاضر چنین ویژگی هایی را در فدراسیون بوکس نمی بینم خودم را کنار کشیده ام.

مظاهری افزود: در آخرین جلسه شواری فنی قرار بر این بود که یک مربی خوب خارجی برای بوکس جذب کنم اما متاسفانه این خواسته برآورده نشد و به بوکس ایران صدمات جبران ناپذیری وارد آمد.

کاپیتان سابق تیم ملی ایران با اشاره به اینکه قرار بود با نوجوانان کار کند اما امکان پذیر نشد تاکید کرد که چنانچه برنامه ریزی اصولی و علمی داشته باشیم بوکس با این آینده داران نوجوان خواهد درخشید.

گفت و گو: عباس اسماعیلی