یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه

بررسی شرایط نساجی و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

سومین هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز برگزار می‌شود و دو نماینده ایران یعنی تیم‌های سپاهان و نساجی مقابل حریفان خود صف‌آرایی می‌کنند.

این هفته از رقابت‌ها در‌ حالی برگزار می‌شود که تیم سپاهان تنها با یک امتیاز در رده سوم جدول گروه C قرارداد و تیم نساجی که ۳ امتیازی است رتبه سوم را در گروه D به خود اختصاص داده است. عملکرد دو تیم طی هفته‌هایی که گذشت چندان راضی‌کننده نبود؛ هرچند برای سپاهان شرایط خوب پیش نرفت و هنوز یک بازی از سایر تیم‌ها عقب‌تر است اما همین حالا هم می‌توان اعتراف کرد حرکت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان امیدوار‌کننده نیست از این رو در آستانه هفته سوم به بررسی عملکرد این دو تیم پرداختیم.

آلمالیق - سپاهان

اخبار ضد و نقیض درخصوص بازی سپاهان و الاتحاد بعضا ناراحت‌کننده است؛ چراکه می‌تواند درنهایت به ضرر نماینده کشورمان تمام شود. همین هم باعث شده تا تیم سپاهان تنها با اولین امتیاز خود آن هم در بازی مقابل نماینده عراق در جایگاه سوم قرار بگیرد. نکته قابل توجه اما آنجایی است که آلمالیق هم وضعیتی بهتر از سپاهان ندارد آنها با پذیرفتن دو شکست پی‌در‌پی بدون امتیاز در انتهای جدول رده‌بندی گروه C هستند. این در حالی است که طبق آمار اغلب مواقعی که سپاهان مقابل حریفان ازبک قرار گرفته، برنده بوده است. به این ترتیب این امید می‌رود که سپاهان بتواند با پشت‌سر گذاشتن این حریف آسان، اولین سه امتیاز خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کسب کند. سپاهان برای این بازی هر چند مهره‌هایی چون شهریار مغانلو، رضا شکاری و امید نورافکن را در اختیار ندارد اما باز هم حریف ترسناکی به حساب می‌آید. اگر از چالش‌هایی که برای تیم سپاهان درخصوص بازی با الاتحاد پیش آمد فاکتور بگیریم، اتفاق جدید، حواشی مربوط به سرمربی آنهاست؛ هرچند مدیران و مسئولان باشگاه سپاهان تلاش کردند حواشی مربوط به احتمال جدایی مورایس را بی‌اهمیت جلوه دهند اما واقعیت این است که اظهارات سرمربی سپاهان درخصوص ادامه همکاری با این تیم به‌شدت مهم و جدی به‌نظر می‌رسد. نکته اینجاست که عملکرد غیرحرفه‌ای مسئولان فوتبال ایران این مربی را دل زده کرده و دوست دارد برای ادامه فعالیت خود به فوتبال اروپا برگردد.

نوبهار- نساجی

شرایط برای تیم نساجی به‌دلیل پیروزی در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا خوب پیش می‌رود؛ هرچند آنها در هفته دوم مقابل الهلال شکست را پذیرفتند اما جایگاه‌شان در جدول رده‌بندی چندان بد نیست. نساجی در حالی با ۳ امتیاز در جایگاه سوم گروه D قرار گرفته است که دو تیم الهلال و نوبهار به ترتیب با ۴ امتیاز در جایگاه اول و دوم قرار دارند. از این رو این تک‌امتیاز فاصله نمی‌توانند مانعی برای نساجی باشد. به این ترتیب آنها نه‌تنها با شکست نوبهار می‌توانند از آنها سبقت گرفته و خود را بالاتر از این تیم در جایگاه دوم قرار دهند، بلکه حتی ممکن است در‌صورت شکست الهلال، صدر‌نشین گروه خود نیز شوند. در لیگ برتر اما شرایط برای نساجی اصلا خوب پیش نمی‌رود. شاگردان مهدی رحمتی در بدترین شرایط ممکن قرار دارند‌. نساجی ۵ امتیازی در جایگاه دوازدهم قرار دارد و به همین دلیل مهدی رحمتی در بازی اخیر مقابل آلومینیوم از سوی سکوها به‌شدت مورد انتقاد واقع شد.

گزارش:نیلوفرمژدهی