جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

دو بانوی ایرانی ناظر آسیای مرکزی شدند

والیبال ایران یک مدرس سرشناس بین المللی دارد که بازیکن تیم ملی بوده و دکتری تربیت بدنی است.

سمیرا سیف زاده حالا یک نام آشنا در عرصه ی بین المللی است اما در بخش ناظرین از حدود یک سال پیش مریم حسابی مدیر روابط بین الملل فدراسیون والیبال به جرگه ناظرین فدراسیون جهانی پیوست.

این درحالی است که به تازگی دو بانوی ورزشکار و والیبالیست موفق شدند که گواهینامه ناظری بین المللی را از یرمک نماینده والیبال آسیای مرکزی دریافت کند.

آذر منشئی بازیکن سابق تیم استقلال تهران که هم دوره ی سهیلا فراهانی، میترا شعبانیان ملی پوشان پیشین و از شاگردان زنده یاد مهوش نامدار بود سوای پیشینه بازیگری در سطح بالا به دلیل اقامت چندین ساله در کشور های خارجی به زبان انگلیسی مسلط بوده می تواند پله های ترقی را به خوبی طی کند.

از سوی دیگر فائزه جعفری از مربیان و داوران باتجربه والیبال است که ناظر آسیای مرکزی شد. وی بازیکن تیم شمیران و از همدوره های اورانوس احمدی، لادن نیاورانی با مربیگری ثریا یگانه بود.

منشئی که از مربیان بین المللی والیبال روز است باتشکر از تلاش های مسعود یزدان پناه رئیس کمیته مسابقات آسیای مرکزی که از آنها برای شرکت در دوره های ویژه ناظری بین المللی دعوت به عمل آمده بود و نیز پشتیبانی رئیس فدراسیون و دکتر محمدیان نائب رئیس فدراسیون به نیکی یاد کرده اند که سهم بزرگی در راهیابی آنها به محافل بین المللی داشته اند.

البرز ورزشی نیز امیدوار است که فدراسیون والیبال در راه ارتقای شخصیت های تحصیلکرده والیبال ثابت قدم بوده و شرایط را برای والیبالی های فرهیخته مهیا تر سازد.

نویسنده: جمشید حمیدی