جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
برداشت هایی از هفته دوم لیگ،

نمایش خوب ذوب آهن و ملوان و درخشش یک جوان

لیگ باشگاهی اگر با برنامه ریزی اصولی همراه باشد و باشگاه ها هم با طراحی و رویکرد جوانگرایی و آینده نگری در میادین حاضر شوند، قطعا آثار فوتبال متحول شده را در تیم‌ملی خواهیم دید.

فوتبال باشگاهی ما علی رغم کاستی ها و مشکلات فراوان، دارای فاکتورهای مثبت و امید آفرینی هم هست که باید آن روی سکه را هم دید و به آن توجه کرد.

نمایش خوب دو تیم ذوب آهن و ملوان در مقابله با سپاهان و استقلال به واقع ستودنی بود.

جوانگرایی و توجه به فاکتور جنگندگی و دوندگی سطح بالا نشان از کار خوب در دوران بدنسازی و آماده سازی پیش فصل داشت.

ذوب آهن با مربیگری ربیعی در زمین خود در نیمه اول فوتبالی پرتحرک و با برنامه ارائه داد. مورایس و بازیکنان سرشناس سپاهان حقیقتا مسحور حرکات هماهنگ و منسجم بازیکنان جوان ذوب آهن شده بودند.

ملوان هم با تیمی کاملا جوان و متحول شده در برابر استقلال صف آرایی کرد.

بازی روان و دوندگی افزون‌تر شاگردان ‌مهدی تارتار به ویژه در نیمه نخست استقلالی ها را مجبور به اتخاد تدابیر دفاعی کرده بود. ملوان ها در همان ابتدا صاحب یک پنالتی هم شدند که حسینی آن را مهار کرد.

حضور بیش از 60 هزار تماشاگر خونگرم در ورزشگاه یادگار امام تبریز هم نشان از ظرفیت عالی در فوتبال ما است. در پیکار تراکتور سازی و پرسپولیس بار دیگر پرشورها حضوری حماسی در ورزشگاه داشتند.

آنها علی رغم باخت تیمشان، حامی و پشتیبان بازیکنان حاضر بودند، نظم و انضباط آنها در سکوها بی بدیل بود.

حیف که در ورزشگاه آزادی هنوز مجبور به بازی بدون حضور تماشاگر هستیم. باید به فوریت برای رفع این معضل چاره ای اندیشید و با تخلیه نخاله ها و پاک سازی سکوها مجوز حضور هواداران را اخذ کرد.

در بازی سپاهان و ذوب آهن حضور فوق تصور یک جوان گمنام چشم ها را خیره کرد. جوانی مو بلند با اندامی کشیده که در میانه میدان سپاهان جولان می داد.

در جنگ های تن به تن مرد اول میدان بود. در حمل توپ با سربالا حرکت می کرد و پاس های طلایی اش مهاجمان را در موقعیت گل قرار می داد.

محمد جواد حسین نژاد که از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان ملحق شده محصول آکادمی باشگاه سپاهان است.

او با بیست سال سن بهترین بازیکن هفته دوم لیگ برتر بود. اعتماد مورایس به این بازیکن جوان ستودنی است.

مشخص نیست چرا او  در تیم ملی جوانان و امید ایران جایی ندارد و مربیان از نام او غافل بودند!

رگه هایی از این اعتماد و جوانگرایی را در تیم‌های شمس آذر، نفت آبادان، ملوان آلومینیوم و ذوب آهن دیدیم.

اگر این رویه تداوم داشته باشد و مربیان به تلفیق با تجربه ها و جوان‌ها در میادین بپردازند قطعا شاهد فوتبالی پرتحرک تر و جذابتر خواهیم بود و آثار مثبت آن را در تیم‌های ملی خواهیم دید.

نویسنده: احمد میرزاییان