شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه

...به حق چیز های نشنیده

گاهی در ورزش ایران حرف هایی زده می شود یا ادعا هایی را می شنویم که به قول قدیمی ها در طبله عطاری هم پیدا نشود.

گاهی در ورزش ایران حرف هایی زده می شود یا ادعا هایی را می شنویم که به قول قدیمی ها در طبله عطاری هم پیدا نشود.

در صورتی که آنچه که در افکار عمومی می گذرد قابل توجیه نیست و همین مسئله باعث بروز تقابل بین دستگاه های متولی ورزش و مدعیان می شود، نمونه هایی از این افاضات را می خوانید.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

آفرین به اعتماد به نفس!

علی خلیلی چچکی در پایان انتخابات امروز فدراسیون ورزش های همگانی گفت: این انتظار را داشتم و مطمئن بودم که با لطف و عنایتی که اعضای مجمع به من داشتند، بالاترین رای را کسب کنم.

خلیلی درباره انتقاد یحیی دادوئی در خصوص اینکه انتخابات دور از عدالت بود که سرپرست خود برای انتخابات کاندید شود، گفت: هر کاندیدی بر حسب توانمندی و برنامه کاری که داشت در مجمع شرکت کرده بود و اعضای مجمع بر اساس توانمندی کاندیداها به او رای دادند. در حقیقت اعضای مجمع به شخص خاصی رای ندادند بلکه به عملکرد رای دادند.

پرسش ما این است که اگر آقای رئیس حدید سرپرست فدراسیون نبود انتخابات می شد؟ واقعا با چه منطقی خود را انتخاب شده پیشیاپیش می داند. واقعا به حق چیز های نشنیده و ندیده در ورزش.

این هم از معماهای حل نشده ورزش کشور است.

...پیشرفت با همین فرمان

و اما سرپرست فدراسیون شطرنج که با توپ پر سخن می گوید، وی امروز گفت: فدراسیون ۹۰ هزار یورو به فیده بدهکار است. یک میلیارد تومان بدهکاریم که مربوط به زون غرب آسیا است‌. اگر تامینی بود قطعا تسویه می‌کرد اما رفت و ما به میوه‌فروش، هتل، رستوران، نصاب پرده و ... بدهکاریم. یک میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون به اداره برق بدهکاریم.

عظیمی درباره نامزدی‌اش در انتخابات فدراسیون شطرنج گفت: یک بار دیگر اعتقاداتم را می‌گویم. من سرباز این انقلابم. تکلیف شود هر جا می‌روم و کارم را انجام می‌دهم. شاید رفتارهای من شائبه برانگیز باشد ولی من سربازم. من ریش گذاشتم یقه بستم و این مدل مدیریت من است و اگر تکلیف از مرجع مشخص شود، همان کار را می‌کنم. اگر اکنون سرپرست وزارت از من بخواهد تا ساعت ۱۲ وزارت باشم خداحافظی می‌کنم و می‌روم. در همه این سال‌ها با همین راهبرد پیش رفتم و امیدوارم با همین فرمان پیش روم.

جواب دندان شکن

اما بشنوید از به نسبت جواب دندانشکن کمیته ملی به مسائل مطروحه رئیس فدراسیون گلف که می خوانید.

اینکه رئیس فدراسیون گلف که خود به خوبی بر وضعیت رنکینگ پایین رشته اش در قاره و جهان اشراف دارد و از آن مهمتر سیاست های ستاد عالی بازی ها را بخوبی می داند و  ادعای حضور و اعزام نماینده آن رشته در بازیهای آسیایی را دارد خود گواه بر فرار رو به جلو است تا کم کاری و ناکامی در ماموریت محوله خود در فدراسیون مربوطه را به بالاترین جمع تصمیم گیر بازیها نسبت دهد.

نکته قابل تامل دیگر زیر سوال بردن جایگاه قانونی ستاد عالی بازی ها از عزیزی است؛ ستادی که با محوریت و وزیر ورزش و جوانان، مسئولان کمیته المپیک و کمیته ملی پارالمپیک در راستای بهره مندی از خرد جمعی و تصمیم گیری کارشناسی شکل گرفته و اداره می شود و شایسته نیست بعد از سال ها فعالیت چون برخی تصمیمات و مصوباتش برخلاف منافع برخی افراد است زیر سئوال برود.