جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

بزرگان والیبال ایران در کلاس ابوظبی

دو تن از نامدار ترین والیبال بازان تاریخ ورزش ایران روز هشتم شهریور ماه راهی کشور امارات می شوند تا در بالاترین سطح دوره مربیگری جهان شرکت کنند.

این کلاس زیر نطر مدرسان آمریکایی (گازت) و تونسی (محمدبن مصطفی) در شهر ابوظبی برگزار خواهد شد و علیرضا نادی کاپیتان سابق تیم ملی و یکی از بهترین مدافعان روی تور والیبال جهان به اتفاق پدیده بلوری زاده کاپیتان پیشین تیم ملی، مربی بین المللی و از قهرمانان نام آور رشته های دوومیدانی و ایران دوره ای ده روزه را طی خواهند کرد. گفته می شود یک مربی خانم دیگر نیز راهی آن سوی آب های نیلگون خلیج فارس و شهر ابوظبی خواهند شد.

این اتفاق میمونی است که نسل جوان مربیان ما که خاک این ورزش را خورده اند بتوانند و بزرگترین افتخار بزرگ بین المللی دست پیدا کنند.

اعتقاد داریم که فدراسیون والیبال باید به نوعی بلبشو و فامیل بازی در پیرامون تیم های مختلف ملی با استفاده از امثال نادی، بلوری زاده، معروف و.... خاتمه دهد وزن و نیکمت تیم های ملی با استقرار ملی پوشان خوش نام و تحصیلکرده فزونی می یابد و مربیان تیم های ملی نیز باید واهمه و ترس از چهره های نامی را کنار بگذارند و اجازه بدهند شخصیت های ممتاز، تحصیلکرده و دوره دیده ایرانی کنار آنها قرار بگیرند.

نفس ورزش عدالت خواهی و انصاف گرایی است، وقتی افرادی بدون پیشینه ورزشی تنها با واسطه بازی یا گرایش های فردی مربیگری را از نیمکت تیم های ملی آغاز می کنند خواسته یا نا خواسته انصاف را کنار می گذارند.

نویسنده: جمشید حمیدی