جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

تکواندو آبروی ورزش دانشجویان را خرید

اگر ورزش های رزمی به ویژه تکواندو در المپیاد جهانی یونیورسیاد جایی نداشت تکلیف تیم ورزشکاران اعزامی کشور چه می شد؟

نگاه کنید به جدول عناوین به دست آمده هرچه مدال به چنگ کاروان ایران افتاد از تکواندو و ورزش های رزمی بود. سوال اینجا است جایگاه ورزش های ملقب به دانشگاهی مانند والیبال، بسکتبال و... در دانشگاه های ما کجاست؟

سی و یکمین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در شرایطی برای کاروان ورزش ایران به پایان رسید که ورزشکاران اعزامی توانستند ۲۳ مدال طلا، نقره و برنز را بر گردن بیاویزند.

در این میان برخی رشته‌ها مثل تکواندو گل کاشتند و جور بقیه را کشیدند و برخی هم با عملکرد ناامیدکننده نگرانی‌ها برای بازی‌های آسیایی را افزایش دادند.

کاروان ورزش ایران با ۱۱ رشته در این دوره از مسابقات شرکت کرد که فقط ۴ رشته تکواندو، ووشو، تیراندازی و قایقرانی موفق به کسب مدال شدند و ورزشکاران ۷ رشته با دست خالی به کشور برگشتند.

در میان رشته‌های مدال آور تکواندو درخشش فوق العاده ای داشت و ۱۳ مدال از ۲۳ مدال کاروان ورزش ایران را به خود اختصاص داد و با کسب ۴ مدال طلا نقش بسزایی در یازدهم شدن کاروان ورزش دانشجویان ایران داشت.

تیراندازی رشته‌ای بود که امید زیادی به مدال آوری آن وجود داشت اما این رشته با عملکردی ضعیف در این دوره از رقابتها، نگرانی‌ها برای موفقیت در بازی‌های آسیایی را هم افزایش داد. برخی رشته‌های دیگر هم که در بازی‌های آسیایی حضور دارند با همین نگرانی روبرو هستند. مدال آوران یونیورسیاد دانشجویان جهان - چنگدو ۲۰۲۳

مدال طلا:
* مهدی حاجی موسایی تکواندو وزن ۵۴- کیلوگرم
* علیرضا حسین پور تکواندو وزن ۵۸- کیلوگرم
* سید محمد حسینی تالو سبک گئون شو
* میر هاشم حسینی تکواندو وزن ۷۴ - کیلوگرم
* ناهید کیانی تکواندو وزن ۵۳- کیلوگرم

گزارش: عبدالله محرمی