جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

واگذاری پیشکش،خاطیان را به مردم معرفی کنید!

مباحث مالی و رسیدگی به مشکلات تمام نشدنی پرسپولیس و استقلال مانند بختک به جان هواداران دو تیم افتاده و فساد دامنه دار در عرصه مدیریت و بی تفاوتی دستگاههای نظارتی ملال آور شده است!

از روزهای نخست فروردین، پروسه تکراری و نخ نما شده وزارت ورزش در مورد واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در صدر اخبار قرار گرفت.
این پروژه شاید قریب سه دهه ذهن علاقه مندان فوتبال و حامیان دو باشگاه پایتخت را به خود مشغول کرده و هیچگاه این کشتی توفان زده به ساحل نرسیده است.
ما اهالی رسانه در همه حال با یاس و ناامیدی به مدیریت دو باشگاه فوق نگریسته و جدا از کاستی های مدیریتی و ریخت و پاش های مستمر مدیران سرخابی ،از عدم نظارت دستگاههای مسئول گلایه داریم و…
چند روز پیش مباحثی از عدم کارایی و حاتم بخشی مدیران دو باشگاه سرخابی را مطرح کردیم و به ولخرجی و هدر دادن پول بیت المال اشاراتی داشتیم.
در همین ارتباط جناب قاضی زاده هاشمی که نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون فرهنگی راعهده دار می باشند ،شمه ای از فعالیتها و مشکلات را درباره تحقیق و تفحص از عملکرد دو باشگاه را مطرح کردند.
با مطالعه دقیق نقطه نظرات ایشان و مباحث مطروحه به این باور رسیدیم که برای رفع مشکلات مالی و فساد گسترده در این دو باشگاه عزم و اراده ای وجود ندارد و ما بی دلیل به رسیدگی به امور دو باشگاه مذکور پافشاری می کنیم.
جناب هاشمی گفته اند:
از روزی که گزارش تحقیق و تفحص را آماده کردیم،پیدا کردن اسناد خیلی سخت بود.
نمی دانیم‌چطور این دو باشگاه قدیمی از نظام اداری منسجم برخوردار نیستند و ثبت شرکتهایشان مشکل دارد؟
از روز اول از جاهایی که انتظار داشتیم ما را تنها گذاشتند.
متاسفانه قرارداد ها طوری تنظیم می شود که در نهایت طرف ایرانی بازنده باشد.
تاسف بارترین قسمت این مصاحبه ،جمله پایانی این نماینده مجلس است آنجا که دردمندانه می گوید:ماحصل اقدامات و جمع آوری مدارک در قالب ۷ جلد و ۱۳۰۰ صفحه تهیه و در گذشته تقدیم دادسرای فرهنگ و رسانه شد و…
البته این بی مبالاتی و ریخت و پاش مالی تنها به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خلاصه نمی شود ،بلکه این رویه غلط و ناکارآمدی در اغلب تیمهای فوتبال باشگاهی و حتی تیمهای ملی هم مشاهده می شود و صد افسوس که حسابرسی دقیقی بر این فعالیتها هم صورت نمی گیرد.
از آنجا که دو تیم استقلال و پرسپولیس زیر نظر دولت و وزارت ورزش فعالیت می کنند این حساسیت به طور مضاعفی زیر ذره بین رسانه ها و ارباب جراید قرار دارد.همگان انتظار دارند روزی به مدیریت هرکی هرکی در این دو باشگاه پایان داده شود و با رسیدگی دقیق به مسائل مالی ،خاطیان به مردم و رسانه ها معرفی شوند.
به عبارت صریح تر ،واگذاری سهام دو باشگاه پیشکش مسئولان باشد،لطفا حسابرسی دقیقی از عملکرد مدیران سرخابی انجام‌داده و تراز مالی آنها را مشخص کنید و بعد به فکر واگذاری باشید.