جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه

بن زینا نخستین بانوی محجبه جام جهانی فوتبال

بن زینای مراکشی به اولین بازیکن بزرگسال جام جهانی زنان تبدیل شد که با حجاب به رقابت پرداخت.

نوحیلا بن زینا مدافع تیم ملی مراکش با حضور در میدان مقابل کره جنوبی در دومین مسابقه جام جهانی زنان مراکش به عنوان اولین بازیکنی که در مسابقات جهانی بزرگسالان با حجاب حضور داشت، تاریخ را ثبت کرد.

ممنوعیت فیفا برای بازی با پوشش مذهبی در بازی های تحریم شده خود به دلایل بهداشتی و ایمنی در سال 2014 پس از حمایت فعالان، ورزشکاران و مقامات دولتی و فوتبال لغو شد.

آسمه هلال، یکی از بنیانگذاران، گفت: شکی ندارم که زنان و دختران مسلمان بیشتر و بیشتر به بن زینا نگاه می کنند و واقعاً الهام می گیرند نه فقط بازیکنان، بلکه فکر می کنم تصمیم گیرندگان، مربیان و سایر ورزش ها نیز.

شبکه زنان مسلمان در ورزش بن زینا فوتبال باشگاهی حرفه‌ای را برای انجمن ورزش نیروهای مسلح رویال بازی می‌کند هشت بار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر زنان مراکش.

او در اولین باخت 6-  صفر مراکش مقابل آلمان در ملبورن بازی نکرد و مجبور شد شش روز صبر کند تا سرانجام در بازی گروه H در آدلاید شروع کند.

ارزشش را داشت. شیرهای اطلس در یک بازی بعدازظهر مقابل کره جنوبی با آزادی بیشتری بازی کردند و در دقیقه 6 به گل رسیدند و برای پیروزی 1-صفر متوقف شدند. بن زینا نقش مهمی در خط دفاعی داشت و در اواخر بازی با ضدحمله کره جنوبی کارت زرد گرفت.

مراکش اولین کشور عرب یا شمال آفریقا است که به جام جهانی زنان راه یافته است.

مراکش با پیروزی 1-0 مقابل کره جنوبی در جام جهانی زنان در روز یکشنبه، تاریخ ساز شد.

مدافع نوحیلا بن زینا اولین بازیکنی شد که در یک بازی جام جهانی در سطح بزرگسالان با حجاب شد و هم تیمی او ابتسام جرعیدی اولین گل شیرهای اطلس را در جام جهانی به ثمر رساند. مراکشی ها در دقیقه 6 به گل رسیدند و توانستند تا پایان بازی بایستند.

پس از شکست 6-0 مقابل آلمان، این پیروزی مراکش شماره 72 رده بندی را در رقابت برای صعود به مرحله حذفی مسابقات حفظ کرد.

لحظات کلیدی

مراکش اولین گل تاریخ خود در جام جهانی را در دقیقه ششم به ثمر رساند که ابتسام جرایدی با ارسالی از حنانه عیت الحاج با یک ضربه سر نگاهی به تیرک دروازه برخورد کرد.

کره جنوبی اکثریت توپ را در اختیار داشت اما نتوانست این برتری را به موقعیت های گلزنی زیادی تبدیل کند. بهترین شانس آن برای تساوی در دقیقه 87 زمانی که کیسی فیر 16 ساله ساکن نیوجرسی، ضربه ای را با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون زد. فیر، جوانترین بازیکنی که در جام جهانی حضور داشته است، به عنوان بازیکن تعویضی دیرهنگام به میدان رفت.

منبع: عرب نیوز

برگردان: هستی رفیعی