جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
نصیرزاده در گفت و گو با البرز ورزشی

حضور بانوان در پیکار های برون مرزی اتفاقی بزرگ است

فدراسیون پرمخاطب پرورش اندام سال پررویدادی را در پیش دارد.

دکتر عبدالمهدی نصیرزاده در گفت و گو با البرز ورزشی ضمن بیان مطلب فوق افزود: ما مسابقات انتخابی تیم های ملی دختران و پسران را برگزار کردیم و برای سالی پررویداد آماده می شویم. یک ماه قبل در پیکار های قهرمانی آسیا در لبنان حضور یافته ایم و برای نخستین بار در مچ اندازی قهرمانی جهان در بخش دختران و پسران شرکت کردیم.

اتفاقات میمونی بود که در این ورزش افتاد. برای نخستین بار در طول تاریخ ورزش ایران در مچ اندازی قهرمانی آسیا صاحب مدال شدیم آن هم با حضور ورزشکاران قزاقستان که موقعیت ممتازی در دنیا دارد.

نصیرزاده اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار در پاورلیفتینگ قهرمانی بانوان آسیا در کشور اردن حضوری پررنگ داشتیم، در پیکار های قهرمانی آسیا در کشور هنگ کنگ نیز دو ورزشکار ایرانی شرکت خواهند کرد و رهنمنود های شخص وزیر و معاونت محترم بانوان وزارت ورزش باعث شد که نگاه منفی درباره پرورش اندام بانوان برطرف شود و باتوجه به اینکه 75% مخاطبان این ورزش بانوان هستند شرایط برای ورود آنها به عرصه های رقابتی فراهم شده است.

نصیرزاده در پاسخ به سوال البرز ورزشی که هیات های پرتلاش مازندران مورد حمایت قرار می گیرند یا نه گفت: آقای نقی کلانتری با نفوذ و ارتباطات خوبی که دارد تاکنون چندین میزبانی رنکینگ دار جهانی را برعهده گرفته است که شامل حدود 2000 ورزشکار و عوامل می شود. این اتفاق اسفندماه پارسال رخ داد و رئیس فدراسیون جهانی با دیدن مدیریت کلانتری و نیروی انسانی کارآمدی که در شهرستان رامسر وجود داشت و نیز جاده های دیدنی این منطقه واقعا شگفت زده شد.

آقای کلانتری با منش پهلوانی که دارد در مازندران همه را دور هم جمع می کند تا کار های مهمی صورت بگیرد، در آذربایجان غربی نیز آقای ایران دوست که خود مدیرکل ورزش و جوانان بود نیز اقدامات شگرفی انجام داده است، اصولا هرجا که کم کاری وجود داشت دست به تغییرات زده بود.

دکتر نصیرزاده در پاسخ به پرسش البرز ورزشی که چگونه حواشی این ورزش را کنترل کرده اند گفت: حاشیه جزئی از جذابیت های مسابقات ورزشی آن هم در پاورلیفتینگ که حامیان مالی با حواشی کنار می آیند و آن را نوعی جاذبه می خوانند.

بدون تردید با راه اندازی لیگ پرورش اندام بازار حواشی باز هم داغ می شود اما اجازه نمی دهیم که این مسائل پا را از اخلاق فراتر بزارد. خوشبختانه حضور دکتر دیو سالار در راس کمیته انضباطی فدراسیون که خود از جنس این ورزش است جلوی بسیاری از حواشی را که می توانست تبدیل به بحران شود گرفته و به دلیل نفوذ و مرامی که دارد بسیاری از دعاوی قبل از اینکه به محکمه برسد به سازش کشانده است.

ما سوای اینکه باید برای مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت های قهرمانی جهان آماده شویم توسعه زیرساخت را نیز در برنامه های آینده خود داریم. از آنجایی که ساختمان کنونی فدراسیون قدمت بسیاری دارد با زمینی که وزارت ورزش در اختیار داده یک مرکز توسعه و آکادمی مجهزی را بنا خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون پرورش اندام با اشاره به اینکه حمایت وزیر ورزش باعث شده که نگاه ویژه ای به توسعه ورزش بانوان در فدراسیون بدنسازی سرعت بیشتری بگیرد اضافه کرد: از اینکه دختران ما مجوز شرکت در پیکار های برون مرزی پاورلیفتینگ را به دست آورده اند مرهون حمایت شخص دکتر سجادی هستیم.

گفت و گو: احمد دباغ