جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
یادگار ماندگار

 تجلیل موسپیدان باشگاه راه آهن تهران از دو مربی خاطره ساز

پیشکسوتان فوتبال راه آهن تهران با برگزاری آیین باشکوه تجلیل از استادان عباس رضوی و جلال بیوک، بار دیگر عشق و قدرشناسی را مشوق کردند.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: ده ها نفر از بزرگان فوتبال کشور در ورزشگاه اختصاصی باشگاه تاریخی راه آهن تهران در شهرک اکباتان، دور هم جمع شدند و رسم نیکوی گرامیداشت عباس رضوی (مربی اسبق تیم ملی، استقلال و راه آهن) و استاد جلال بیوک (بازیکن و مربی اسبق تیم راه آهن) را با انجام مسابقه نمادین برگزار کردند.

 مهدی مناجاتی و حسین فرکی از جمله بزرگان حاضر در آیین تجلیل بودند.

این آیین به همت‌ پیشکسوتان فوتبال باشگاه راه آهن به ویژه استادان نادر فریادشیران و محمدعلی راد و تلاش ارزنده شهرام رویین دل و حضور پیشکسوت رسانه رضا میرزاییان برگزار شد؛ آیینی که هم بوی گل می داد و هم عطر اخلاق، معرفت و قدرشناسی.

استادان رضوی و بیوک، از مفاخر باشگاه راه آهن هستند و طی ده ها سال فعالیت و تعلیم و تربیت در فوتبال، شاگردان نامداری را به باشگاه‌های بزرگ و تیم ملی کشور معرفی کردند.

استاد عباس رضوی، زاده یکم دی 1324 در تهران به دنیا آمد و هدایت تیم های ملی فوتبال را هم بر عهده داشته، سال ها در باشگاه واشاش مجارستان، الشعب امارات و همچنین لیگ سوئد به عنوان استاد و مربی فعالیت کرده استو

این مدرس درجه یک فیفا که مقیم اروپاست، هدایت تیم های ابومسلم خراسان، برق شیراز، نیروی زمینی و راه‌آهن را هم بر عهده داشته است.

تیم فوتبال راه آهن تهران که از سال ۱۳۳۲ خورشیدی تشکیل شد، مهد بازیکن‌سازی فوتبال ایران و گربه سیاه تیم‌های استقلال و پرسپولیس بود. اکنون اما از این تیم ریشه‌دار و تاریخ ساز فوتبال ایران، همچون پاس، هما، دارایی، تهرانجوان و ... خبری نیست و‌ این موسپیدان عزیز و نامدار راه آهن هستند که با همت و درایت  نادر فریادشیران و همراهانش، هر هفته دور هم جمع می‌شوند و با انجام تمرین و بازی دوستانه، علاوه بر حفظ سلامت و تندرستی، نام باشگاه بزرگشان را زنده نگه می دارند.