جمعه بیست و هشتم اردیبهشت ماه
والیبال بانوان باشگاه های کشور از نگاهی دیگر

هیاهوی بسیار برای هیچ!

لیگ برتر والیبال بانوان باشگاه های کشور با قهرمانی پیکان و چند حاشیه به پایان رسید.

تیم های برنده بیش از 200 میلیون تومان جوایز نقدی دریافت کردند. تیم رویایی معرفی شد اما گنبدی با دلخوری تهران را ترک کردند.

تیم سریک در نبود دو بازیکن کلیدی خود مهسا صابری و الهه پورصالح یک ست برای خودروسازان حریف بودند.

واقعیت این است که علی رغم تمهیدات خوبی که برای جشن پایانی صورت گرفته بود فینالی فاقد کیفیت رخ داد و با اینکه یکی از بازیکنان مدعی شد که حق بازیکنان زن است که درآمد میلیاردی داشته باشند ولی ما می نویسیم هیاهوی بسیار برای هیچ!

خلیل آزمون، پدر سردار آزمون و مدیر باشگاه سریک ازن اینکه به وی اجازه نداده بودند در سالن بازی را تماشا کند بسیار معترض شد او گفت: وقتی گزارشگران صدا و سیما و عکاسان مرد در سالن حضور دارند چگونه مدیران باشگاه نمی توانند بازی بازیکنان خود را تماشا کنند.

از سویی دیگر رئیس سازمان لیگ هم گفته است که تصمیم عدم ورود آقایان به سالن را حراست وزارت ورزش گرفته است و ما می پرسیم وقتی مسابقه ای را پخش مستقیم می کنند دیگر دیدن یا ندیدن مسابقه معنی پیدا نمی کند همیشه طوری تصمیم می گیریم که منطقی و اصولی باشد از قدیم گفته اند شترسواری دولا دولا نمی شود.

اگر حضور آقایان در تالار بانوان قدغن است دیگر تبصره و ماده ندارد، صدا و سیما هم می تواند از گزارشگر زن استفاده کند و همه ی عوامل از بانوان باشند.

به هر روی مسابقات به پایان رسید ولی در فدراسیون والیبال باید یک روال منطقی در همه ی شوون رعایت شود و هیچکس به خود اجازه ندهد که سلیقه ای رفتار کند در اینباره البته بحث زیاد است و ما خواهیم نوشت.

تیم برگزیده لیگ برتر بانوان کشور:
بهترین مدافع میانی: پوران زارع از پیکان و سودابه باقرپور از سریک گنبد؛ پوران شیرازی است شهری با ریشه تاریخی در والیبال بانوان و باقر پور نیز همشهری میرزا جانپور از بابل است.
بهترین دریافت کننده قدرتی: مهسا کدخدا از پیکان و مهسا صابری از سریک گنبد؛ اولی از بیرجند خراسان و دومی از شهر ورزشکار خیز گرگان
بهترین قطر پاسور: منا آشفته از سایپا او هم گرگانی است با شیوه پرش تماشایی در حمله روی تور
بهترین پاسور: شبنم علیخانی از سریک؛ خوزستانی با پنجه های طلایی که با والیبال اصفهان اوج گرفت و در تهران سکنی گزید او را سعید معروف بانوان والیبال بانوان می شناسند.
بهترین لیبرو: محدثه مشتاقی از ذوب‌آهن اصفهان
ارزشمندترین بازیکن: آیتک سلامت از سریک گنبد،ایتک یک حبیبه پاشایی (ملی پوش تبریزی دهه ۵۰) برای والیبال بانوان ماست؛ او متاسفانه آسیب دید و در فینال عالی نبود اما سلامت در کمال سلاکت یک فوق ستاره خواهد بود.
پدیده لیگ: درسا فلاح از سایپا؛ یک مازندرانی با استعداد که توسط میترا شعبانیان به سطح ملی رسید و آینده ای در خشان دارد.

با نگاهی به اسامی یاد شده فقط یک بازیکن تهرانی در این جمع می بینیم و او تهمینه درگزنی است.

وی از شاگردان اولیه اعظم عیدی در اسلامشهر است آن وقت رئیس هیات والیبال در توزیع جوایز والیبال شرکت می کند آیا هیچ فکر کرده است که والیبال پایتخت با این همه بازیکن عاریه ای و قرضی از شهر های مختلف چگونه روزگار می گذراند.

قبول داریم که والیبال حرفه ای است و تیم ها دیگر بازیکنان غیر بومی دارند ولی گنبد چندصد هزار نفری کجا و تهران 15 – 16 میلیونی کجا؟!

نویسنده: جمشید حمیدی